INTRO TIL KØREKORT

Din kørelærer byder dig velkommen og fortæller om hele køreuddannelsen. Vi skal også udfylde og underskrive kørekortansøgningen mm. Teoriaftner starte typisk kl. 18.00 og slutter mellem 20.15 og 21.00, teoridagene ligger på den dag du har opstart på holdet og der er 9 teoriaftner ialt.

FØRSTEHJÆLPSKURSUS

Hvis du ikke allerede har taget førstehjælpskurset inden holdstart, skal du tilmelde dig det nu. Ligeledes skal du skaffe en lægeattest og et pasfoto

TEORIUNDERVISNING

Minimum 29 lektioner over 9 uger, og så modtager alle elever gratis en kode til interaktiv teoriundervisning og teoriprøver, som minder om den rigtige prøve (værdi 500 kr.)

MANØVREBANE

Mange kalder banen for en kravlegård. Her kører man i en lille bil på en lukket bane, hvor instruktøren hele tiden høres i bilens indbyggede radio. Hastigheden er lav på alle øvelserne, og alt foregår trygt og sikkert i disse 4 lektioner.

KØRETIMER

Minimum 16 lektioner på vej skal køres. Her har kørelæreren ansvaret for kørslen, og kan gribe ind til hver en tid, hvis der er behov for det. Kørelæreren kan betjene rat, gear og pedaler fra passagersiden. Men ambitionen er naturligvis, at al betjening af bilen foretages af eleven bag rattet, hvorfor kørelæreren helst italesætter hvordan eleven skal håndtere bilen.

Bemærk: Den enkelte elevs færdigheder er med til at afgøre, hvor mange lektioner, udover lovkravet, der er nødvendige for at blive indstillet til en køreprøve. og

de fleste elever har brug for ekstralektioner udover de 16 lektioner der indgår i lovpakken. Øvelseskørsel køres fortrinsvis man-fre.

GLATBANE

Glæd dig også til denne specielle dag. som er et vigtigt skridt på vejen til køreprøve, men inden denne skal klares, er vi på Køreteknisk anlæg, hvor der i den grad bliver styret og bremset, og dette er både på tør og glat vej. Vi er på banen i 4 lektioner.

TEORIPRØVE

Denne booker din kørelærer til dig når du er igennem teorilektionerne. Vi går meget op i at få vores elever til at bestå  1. gang de er til prøve. Derfor er det vigtigt at du øver dig, og du er natrligvis altid velkommen til at kontakte mig for råd og vejledning. Du må også deltage på de teorihold der starter efter dit forløb hvis det bliver nødvendigt.

Praktisk Prøve

Foregår fortrinsvis i Vordingborg og Næstved, da disse byer ligger tættest på køreskolen. Derfor skal man også under træningen i skolevognen besøge den by man skal til køreprøve i. På køreskolen kører vi altid en opvarmningslektion i byen inden prøven, for at repetere eventuelle vanskelige steder i byen, samt tale bil-teknikken igennem.

TILLYKKE MED DIT NYE KØREKORT

Så er du klar til at komme på gaden. Er du 17 år, så sammen med din ledsager. Er du 18 år, kan du køre ud i det blå selv!

6 gode grunde til at vælge

K.B. Trafikskole

Tryghed

Hos K.B. Trafikskole lærer du at blive en kompetent og tolerant bilist, som kan tage familie, venner og kæreste sikkert med på tur.

Troværdighed

En kørelærer med mange års undervisningserfaring, som lytter og svarer så du forstår det, og hvor ingen spørgsmål er dumme.

Tålmodighed

Erfaren og tålmodig kørelærer i bilen, der altid har elevens individuelle behov i fokus og planlægger den praktiske undervisning efter dette.

Ratebetaling

Hos K.B. Trafikskole kan du betale i 2 rater, den første rate betales lige inden 1 teoriaften og anden rate betales lige inde 6 teoriaften.

Der er 9 teoriaftner i lovpakken.

Ugegrænset teori

Du kan deltage på alle teorihold K.B. Trafikskole udbyder i op til 6 måneder efter tilmelding til lovpakken.

Vælg mellem manuel og automatgear

Hos K.B. Trafikskole kan du vælge mellem to biler, enten med manuel eller automatgear uden ekstra omkostninger.